2014.01.27.
21:13

Írta: Netti egészségkonyhája

Cukkinitócsni

cukkinitocsni_1390852886.JPG_640x480

Nos hát ez a recept elég vicces körülményen között született meg a fejemben... Tudni kell ugyanis, hogy a drága párom nincs túlzottan oda az általa "fura zöldség" kategóriába sorolt ételekkel. Ilyen például a brokkoli, a padlizsán, az avokádó, a cékla és persze a cukkini is. (Na jó, a védelmére kelek, ugyanis az elmúlt években óriási fejlődésen ment át és az előbb felsoroltak közül jó párat már jó ízűen elfogyaszt :P )

No de miért is jó a cukkini? Piszok egyszerű bánni vele, nagyon hamar megpuhul főzés közben. NEM MELLESLEG alacsony a kalóriatartalma, tele van jótékony vitaminokkal (A és B-vitamin, foszfor), gyakorlatilag koleszterinmentes, karbantartja a szívet és küzd az érelmeszesedés ellen.

Ennyi marketing után, jöhet a recept! ;-) (hozzáteszem, a párom nem jött rá elsőre, hogy cukkinit eszik - tehát nyugodtan tesztelhetitek a húsimádó férfiakon, a hagyományos magyar konyha szerelmesein és nem utolsó sorban a gyerekeken!)

RECEPT:
4 db közepes cukkinit és 1 közepes burgonyát meghámozunk és lereszelünk, majd kevés sóval megszórva állni hagyjuk. Néhány perc múlva kinyomkodjuk a levét, a zöldségekhez hozzákeverünk 20 dkg nagyszemű zabpelyhet, 2 tojást, sót, borsot, zöldfűszereket (bazsalikom, oregano, metélőhagyma, csemegehagyma) és természetesen - ízlés szerint - fokhagymát. Megint hagyjuk pár percig állni, hogy összeérjenek az ízek, majd evőkanállal kisebb halmokat helyezünk a kiolajozott serpenyőbe és lepényt formázunk. Néhány perc alatt aranybarna lesz és készre is sül.
A mártogatóshoz nem kell más csak joghurt/tejföl, metélőhagyma, kevés fokhagyma, pici só, és fehér bors.

7 komment

Címkék: cukkini zabpehely tócsni fokhagymás joghurt egészséges magyar étel

A bejegyzés trackback címe:

https://nettiegeszsegkonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr515785634

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

baracklekvar 2014.02.21. 12:38:13

Szia,
Nagyon tetszik a recept, ma este ki is próbálom :)
Mit gondolsz, ha céklával keverem a cukkínit, milyen lesz? Szerintem azon túl,hogy rózsaszín, biztos jó ízt ad neki...

Szép napot és köszi a receptet!
N

Netti egészségkonyhája · http://www.instagir.com/nettiegeszsegkonyhaja 2014.02.21. 16:06:28

@niobee: Szió! :)
Szerintem elrontani nem fogja, sok sikert hozzá! ;-)
Megsütöd/főzöd előre a céklát, vagy nyersen akarod majd a cukkini mellé reszelni?

baracklekvar 2014.02.21. 17:30:09

Nyersen tervezem, végülis a krumpli is nyersen kerül hozzá... VIszont életem párja pizzát követel :) Szóval holnapra tolódik az elkészítés. Na majd beszámolok róla, hogy milyen lett!

Netti egészségkonyhája · http://www.instagir.com/nettiegeszsegkonyhaja 2014.02.21. 17:34:23

Ohh, ezek a pasik! :D
Van isteni, alakbarát kenyérlángos receptem, ha lejjebb görgetsz! Az én párom imádta és szintén követeli! :)

A tócsnival kapcsolatban még annyit, hogy jó alaposan nyomd ki majd a levét, mert jó sok lesz! ;-)

baracklekvar 2014.02.22. 17:29:00

Szia,
Megtalatam, abbol csinaltam az enyemet :) paradicsomszosszal meg sajttal is finom, nem csak kenyerlangoskent ;) maskor is ezzel fogom, nem gondoltam, hogy turoval ilyen finom lesz.
Koszi szepen!

Netti egészségkonyhája · http://www.instagir.com/nettiegeszsegkonyhaja 2014.02.23. 14:26:05

Szuper! ;)
Elsőre én is féltem a túró alapú tésztától, de kellemesen csalódtam ;)

baracklekvar 2014.02.25. 10:03:49

Húha, lemaradtam a beszámolóval!

Szóval úgy csináltam végül, hogy egy krumpli, egy cukkíni és egy cékla - ezeket lereszeltem, sózás után alaposan kinyomtam. Kicsit túl alapos voltam, mert elég száraz lett a végeredmény, végülis vizes kézzel lehetett kis fasírtokat formázni belőle, és úgy sütöttem meg a kis serpenyőmben.

NAGYON FINOM LETT!!! 3 napig azt reggeliztem, és már készülök a következő adagra :)

Szóval köszi, és bejött a cékla, próbáld ki!
süti beállítások módosítása